subota, 9. travnja 2011.

ZADACI MENADŽERA U MOTIVIRANJU LJUDI


Glede motiviranja individualnog ponašanja manageri imaju i konkretne zadatke koji se mogu svrstati u tri ključne kategorije aktivnosti.
Proces djelovanja managera  na radno ponašanje i uspješnost, odnosno motivaciju zaposlenih, počinje s određivanjem radnih zadataka, ciljeva i standardnih izvršenja.
Oblikovanje radnih zadataka i posla vrlo je važan zadatak menadžmenta. Već se u toj fazi kroz opredjeljenje za različite koncepcije zadataka ugrađuje različit motivacijski potencijal u sam posao. Motivacija za obavljanje cjelovitih, smislenih i izazovnih zadataka koji pružaju autonomiju, osobni doprinos i stalne informacije o kvaliteti obavljanja bit će veća nego kod uskih repetitivnih aktivnosti i zadataka koji ne ostavljaju mnogo prostora za svoje izvršitelje.
Na radnu uspješnost također djeluju objektivni uvjeti kao što su organizacija rada , sredstva koje se upotrebljavaju, potrebni resursi koji uključuju znanja i informacije, a ne samo materijalne i objektivne resurse poput sirovina i slično. Sve je više radnih mjesta na kojima je ključni resurs znanje i informacije.
Treća grupa zadataka managera vezana je neposredno uz poticanje kvalitetnog izvršavanja zadataka, obveza i postavljenih ciljeva kroz uvođenje različitih motivacijskih faktora u radnu situaciju.
Mišeljenja managera o tome što motivira zaposlene često su rezultat njihovih „stereotipa o zaposlenim“ , a ne stvarnog poznavanja i praćenja njihovih želja i preferencija. Međutim, da bi stvarno mogli djelovati na povećanje motivacije, moraju poznavati i stalno analizirati ono što njihovi zaposlenici žele jer su potrebe i motivi ljudi dinamična kategorija koja se razvija i mijenja.
Još jedno važno područje i razina djelovanja managera na motivaciju;to je njihovom, uvjetno rečeno , svakodnevno ponašanje i odnos prema suradnicima. Zapravo, manageri na motivaciju zaposlenih stalno djeluju ne samo svjesno kroz niz aktivnosti koje trebaju poduzimati nego i nesvjesno, onda kada uopće nemaju na umu motiviranje ljudi nego se uobičajeno ponašaju. U tim svakodnevim kontaktima oni daju na znanje koliko uvažavaju ljude i općenito dobar rad , koliko su stvarno zainteresirani za njihov rad, koliko uočavaju njihove sposobnosti i znanja, ali i njihove probleme i drugo.
Davanje novih i izazovnijih zadataka, prenošenje znanja , uočavanje sposobnosti i interesa suradnika, usklađivanje individualnih mogućnosti i zahtjeva rada, uvažavanje i poticanje mišljenja i ideja, pokazivanje ljudima da ih se cijeni i uvažava, da se razumiju njihovi problemi i drugo stalni je proces motiviranja (ili obrnuto demotiviranja) ljudi s kojima se radi.
Sve to upućuje na presudnu ulogu managera u motiviranju ljudi kojima rukovode.

Na prijedlog kolegice objavljujem link na ovu temu:  http://www.liderpress.hr/Default.aspx?sid=108370

1 komentar:

  1. Odlično kolega :) preporučujem koristan članak na tu temu http://www.liderpress.hr/Default.aspx?sid=108370 :)

    OdgovoriIzbriši