nedjelja, 17. travnja 2011.

KAKO PODIZATI VLASTITU MOTIVACIJU



Napredovanje i razvoj karijere, perspektive i mogućnosti ostvarivanja vlastitih ambicija i ciljeva i profesionalnom razvoju i karijeri važan su faktor individualne motivacije. Otvarajući prostor usavršavanja i razvoja, management širi i prostore povećanja individualne motivacije za dobar rad i uspješnost. Motivacija za rad vrlo je kompleksna i dinamična značajka ljudi te se mogućnosti managera i pravci djelovanja na nju veoma široki i raznoliki.
Kako je motivacija za rad važna i za osobno zadovoljstvo, i zaposleni trebaju imati aktivnu ulogu u podizanje vlastite motivacije. Dok su manageri odgovorni stvoriti motivirajuću okolinu u organizaciji, pojedinci su odgovorni za samomotiviranje.
Sposobnost samomotiviranja važan je aspket emocionalne inteligencije kojoj se danas pridaje veliko značenje u postizanju uspješnosti i razvoju karijere. Istraživači problema motivacije ističu i neke naputke i pravila za samomotiviranje, a to su:
a)      Postaviti cilj i ne gubiti ga iz vida
b)      Dugoročne ciljeve treba dopuniti kratkoročnim te specifičnim aktivnostima – opće pravilo temeljeno na psihološkoj spoznaji o djelovanju ciljeva nazvanoj gradijent cilja. U kontekstu motivacije govori o tome da vremenski bliži ciljevi imaju veće motivacijsko djelovanje.
c)       Postaviti sebi izazovan, novi zadatak za učenje svake godine – primjerice učenje još jednog jezika ili savladavanje novih računalnih programa može biti tako izazovan zadatak.
d)      Učiniti svoj posao raznolikim – postaviti ciljeve za poboljšanje svoga posla.
e)      Razvijati područje stručnosti – stalno razvijati i jačati svoje prednosti i otklanjati slabosti stjecanjem novih znanja i vještina te pretvarati ih u prednosti.
f)       Nagrađivati sebe za ostvarenje pojedinih ciljeva – počastiti se večerom ili pokloniti sebi nešto vrijedno za ostvarenje cilja koji ste sebi postavili.
Važni aspekt motiviranja i samomotiviranja jest da zaposleni daju na znanje managerima što bi željeli raditi, a što ne, koje su njihove profesionalne aspiracije i interesi, kakve nagrade žele za uspješan rad i radni doprinos. Ukratko bitna pretpostavka su otvorene i dvosmjerne komunikacije. Osim toga potrebno je u motiviranju zaposlenih razviti individualizirani pristup i „odmjeriti“ strategije motiviranja prema potrebama, interesima i preferencijama onih na čiju se motivaciju želi djelovati. Mogućnost da se umjesto veće plaće odabere više slobodnog vremena, kreativniji i izazovniji posao, ili obrnuto, svakako povećava ukupnu privlačnost i motivacijski potencijal organizacije.

1 komentar:

  1. Kolega smatram da je motivacija jedan od najvažnijih čimbenika uspješnog poslovanja. Slažem se u potpunosti sa tekstom gore iznad.
    Pozdrav !

    OdgovoriIzbriši